Partola

Partolan lohkon pituus on noin 1 kilometri, ja se sijoittuu välille Härmälänoja-Partolanaukio-Isomäentie. Partolan raitiopysäkki on suunniteltu aukiolle Kenkätien länsipuolelle, ja se toimisi vaiheessa 1 väliaikaisena päätepysäkkinä. Partolan osuus on tarkoitus toteuttaa vaiheessa 1, vuosina 2024–2028, ja raitioliikenne Partolaan on tavoitteena aloittaa elokuussa 2028.

Tiedotteet Partolan osuudesta

Pohjatutkimuksia Härmälän ja Partolan alueella viikoilla 39–41

Härmälän ja Partolan alueella tehdään viikoilla 39–41 eli 23.9. alkaen pohjatutkimuksia raitiotien rakennussuunnittelua varten. Kairaustyötä tehdään päiväsaikaan klo 7–18 välisenä…

Lue lisää

Pirkkala–Linnainmaa-raitiotien toteutussuunnitelma on valmistunut – suunnitelmasta pyydetään sidosryhmien lausuntoja

Tampereen Ratikan Pirkkala–Linnainmaa -allianssin kehitysvaihe on edennyt suunnitellusti ja raitiotien toteutussuunnitelma on valmistunut. Tampereen Raitiotie Oy, Tampereen kaupunki ja Pirkkalan…

Lue lisää

Pysäkit

Partolan raitiotiepysäkki sijoittuu aukiolle Kenkätien kiertoliittymän länsipuolelle. Kenkätien osuudelle Lestipolusta etelään toteutetaan liityntäbussiliikenteen pysäkkialue.

Katusuunnitelman sisältö

Partolassa raitiotie kulkee omana väylänään

Partolassa Kenkätien ja Naistenmatkantien välinen raitiotieosuus kulkee omana väylänään alueen läpi. Raitiotiekäytävän ympärille on suunniteltu tarvittavat jalankulun ja pyöräilyn järjestelyt. Raitiotie muuttaa myös Partolan alueen liikekiinteistöjen pihaliittymiä sekä liikennejärjestelyjä. Partolan alueen suunnittelussa on pyritty turvaamaan nykyisten toimintojen vaatimat liikenteelliset ja liiketoiminnalliset edellytykset. Naistenmatkantieltä Lestipolulle avataan yhteys, jonka kautta kulku Pirkkalan suunnasta alueen pohjoispuolen liikekiinteistöille helpottuu.

Partolan raitiotiepysäkki sijoittuu aukiolle Kenkätien länsipuolelle, ja se toimii vaiheessa 1 väliaikaisena päätepysäkkinä. Kenkätien osuudelle Lestipolusta etelään on suunnitelmissa myös liityntäbussiliikenteen pysäkkialue.